Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Metoda podle vnímání hodnoty zákazníkem

- Metoda podle vnímání hodnoty zákazníkem → novější způsob, jakou hodnotu má pro kupující, hodnota se stane základem pro vytvoření ceny. Většinou zaměřena na maximalizaci zisku. Výhodou – reálnost.
- Metoda orientovaná na poptávku → cílem maximalizace zisku, velkou váhu má elasticita poptávky (nezbytné nebo luxusní zboží, přítomnost konkurence, struktura výdajů domácností). Výhodou – teoreticky se v dané době dosáhne maximalizace zisku. Nevýhodou je obtížné stanovení ceny.
- Konkurzní a smluvní cena → vyhlášení konkurzu na dílo, dohoda mezi stranami (smluvní cena). Prospěšná pro kupujícího.

Cenové úlevy – cash discount, quantity discount, hodnotový rabat, sezónní rabat, věrnostní rabat, zaváděcí rabat, funkční srážka (přebírání některých MR funkcí), prodej na protiúčet
9. Distribuce, jako prvek marketingového mixu služeb; navrhněte distribuční strategii pro podnik Ocean dovážejíce speciální sportovní vybavení určené pro potápění.


- Výrobce pociťují, že při použití zprostředkovatelů pro prodejní činnost získávají určité výhody
- Mnoha výrobcům chybí finance na to, aby zajistila přímý marketing

Žádné komentáře:

Okomentovat