Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

5) Marketingový mix služeb.

- Řeší stejně jako standardní marketingový mix otázku → jak vhodně kombinovat a respektovat provázanost marketingových nástrojů
- Marketingové nástroje jsou soustředěny do marketingového mixu
- Klasický marketingový mix vychází z modelu 4P
- Marketingový mix služeb:
 Výrobek
 Cena
 Distribuce
 Propagace
 Lidské zdroje
 Základním faktorem jsou lidé při výrobě a dodávce služeb
 Lidé se stávají součástí diferenciace nabídky
 S jejich pomocí mohou podniky zvýšit hodnotu produktu a získat konkurenční výhodu (taktiky u proměnlivosti služby)
 Procesy
 Veškeré činnosti, postupy, mechanismy a rutiny, které vyrábějí a dodávají službu zákazníkovi
 Patří sem otázka přítomnosti zákazníka a míra rozhodování zaměstnanců
 Řízení procesů je klíčovým faktorem zvyšování celkové kvality služeb

Žádné komentáře:

Okomentovat