Výhody – přímý kontakt, účinné zpětné vazby, citlivý přístup k zákazníkovi, nižší náklady (absence mezičlánků).
Nevýhody – výrobce nechce navazovat kontakt s více zákazníky (prodej přes někoho), obtíže při prezentaci výrobků, neekonomičnost
Nepřímé distribuční cesty
Výhody – zkušenosti, specializace, prodej zboží účinnějším způsobem
Nevýhody – vyšší cena (platí zákazník), malá kontrola výrobce, distributor předá dalšímu distributorovi (nekontrolovatelné), špatné získání informací o konečném spotřebiteli, zvýšení nákladů, větší riziko neplnění plateb
10. Komunikace, jako prvek marketingového mixu služeb, komunikační nástroje a tvorba komunikačního rozpočtu.
- Základními nástroji propagace jsou → reklama, podpora prodeje, přímý marketing, publicita, osobní prodej, internetová komunikace
Reklama
- Placená forma neosobní prezentace a propagace zboží, služeb či myšlenek v různých médiích
- Zpracování reklamního plánu (součástí je cíl podnikové reklamy, rozpočet, rozhodnutí o tvorbě sdělení)
Žádné komentáře:
Okomentovat