5. Realizace marketingového výzkumu vlastními silami nebo s externisty, postup výběru vhodné agentury.
- Záleží na velikosti podniku a na cílech výzkumu
- Malé podniky → většinou provádí manažer, Větší podniky → specialisté z marketingového útvaru nebo útvaru prodeje, Velké podniky → útvar marketingového výzkumu
Funkce a úkoly útvaru marketingového výzkumu
- Zpracovává podklady pro stanovení MR cílů a strategií, realizace vlastních MR výzkumů a zadávání studií pro externí specialisty:
segmentace trhu, spotřebitelské nákupní chování a změny, identifikace nejefektivnějších distribučních cest a metod prodeje, zavádění nových výrobků na trh, hodnocení účinnosti propagace, podklady pro cenovou tvorbu, identifikace-hodnocení-využití změn v MR prostředí
Pomoc ostatním útvarům podniku
- pomoc různým oddělením ve firmě (příprava výroby, technický rozvoj, nákup, prodejní útvary, personální útvary)
- díky MR výzkumu mohou vyřešit problémy jiných oddělení (rozmístění výroby a skladů, apod.)
Žádné komentáře:
Okomentovat