- Představují důkaz o vlastnostech služby
- Pomáhají zákazníkovi posoudit službu dříve, než jí spotřebuje
- Např. zařízení provozovny, barevnost, úroveň hluku, hmotné podněty
- Pro potřeby některých odvětví služeb (bankovnictví, letectví, letecká doprava, právní služby, účetní poradenství) byly navrženy speciální prvky marketingového mixu
O zařazení specifického prvku do MR mixu rozhodují 3 faktory:
- Úroveň výdajů na prvek marketingového mixu
- Vnímaní pružnost odezvy zákazníka
- Rozdělení odpovědností
6) Transakční marketing versus marketing vztahů.
Transakční marketing
- Zdůrazňuje jednorázový prodej či získání nového zákazníka
Marketing vztahů
- Je to přilákání, udržení a posílení vztahů
- Přechod od transakčního k marketingu vztahů
- Je to změna způsobu chápání vztahů v podnicích
- Podniky se zaměřují na interakční trhy (model 6 trhů → rozšířené pojetí MR)
- Podniky si musí uvědomit, že kvalita – služba zákazníkovi – a ostatní marketingové aktivity tvoří jeden celek
Žádné komentáře:
Okomentovat