Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

8. Cena jako prvek marketingového mixu;

8. Cena jako prvek marketingového mixu; navrhněte cenovou strategii pro firmu Pharmacy, která připravuje uvedení nového revolučního preparátu pro boj s kardiovaskulárními chorobami.

 Je výše peněžní úhrady zaplacená na trhu za prodávaný výrobek či poskytovanou službu (cena je nejpružnější z MR mixu)

Cenovou politiku ovlivňují externí a interní faktory:
Externí – charakter trhu a charakter poptávky na něm (velikost trhu, kupní síla spotřebitele, pružnost poptávky, míra inflace), právní činitele (zákony, postihy), mezinárodní ekonomické podmínky, společenské činitele
Interní – náklady, kvalita zboží, umístění firmy, marketingové cíle, cenová politika firmy, ostatní faktory marketingového mixu

Strategie určení ceny
 Podniky vycházejí při určování ceny z cílů, kterých chtějí dosáhnout
 Cíl přežití – chceme zajistit chod podniku, nepřerušit podnikání, zabezpečit prodej přebytků, vyrovnat se s konkurencí, využít přebytečné kapacity, cena je pod úrovní celkových nákladů, zisk méně důležitý

Žádné komentáře:

Okomentovat