Postup při uplatnění marketingového výzkumu:
1) definování problému, tj. specifikace problému, který má být řešený
2) projekt (plán) výzkumu, obsahuje uvedení pramenů, z jakých je dobré čerpat informace k danému problému. Dále obsahuje metody, jakými budeme sbírat informace. Také rozložení celého výzkumu do jednotlivých etap, tj. časové rozložení a jmenovitá odpovědnost za jednotlivé etapy. A ještě obsahuje bezpečností opatření proti vyzrazení těchto informací.
3) Sběr informací
4) Analýza sesbíraných informací a zpracování informací
5) Prezentace výsledků výzkumu, tj. v písemné i ústní podobě předává se zadavateli výzkumu
11) ANALÝZA CHOVÁNÍ KLIENTA
Kupní rozhodovací proces (kupní role):
1) iniciátor = osoba, která navrhne věc koupit
2) ovlivňovatel = osoba, jejíž názory mohou mít vliv na konečné rozhodnutí o koupi
3) rozhodovatel = osoba, která rozhodne koupit výrobek
4) kupující = ten, kdo provede nákup
5) uživatel = ten, kdo užívá koupenou věc.
Jedna osoba může zastávat několik kupních rolí najednou (nákupní role se spojí).
Existuje 5 etap nákupního chování
1) Zjištění problému (potřeby). Potřeba vznikne na základě vnitřních stimulů. Potřeba je stav mezi skutečností a tím, co má být. Ovlivňují ji vnitřní stimuly a vnější stimuly.
Maslowova hierarchie potřeb:
Seberealizace
Potřeba uznání
Sociální potřeby (sounáležitost, láska)
Bezpečí, ochrana
Fyziologické potřeby (žízeň, hlad)
Žádné komentáře:
Okomentovat