Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

10) MARKETINGOVÝ PRŮZKUM

10) MARKETINGOVÝ PRŮZKUM

Účelem marketingového výzkumu je předpovědět to, jakým způsobem se budou zákazníci chovat na trhu a tím snížit své riziko podnikání.
Marketingový průzkum má zjistit informace o všech vlivech, které působily nebo budou působit na trh. Zaměřuje se na analýzy prodeje, cenové studie, obchodní trendy, informace o konkurenci, předpokládané prognózy.

Marketingový výzkum se člení na:
1) výrobkový, tj.:
- jak bude přijat nový výrobek na trhu,
- mezi jaké výrobky vlastní i konkurenční ho zařadíme
- testování výrobku,
- výzkum obalů
2) cenový, tj.:
- výzkum prodeje a trhu
- nepodhodnotit ani nepřehodnotit cenu výrobku
- kupní síla obyvatelstva = tržní potenciál
3) komunikační (propagační), tj.:
- výzkumy čtenářské, motivační,
- jaký vliv má zveřejnění reklamy na výrobek



4) distribuční, tj.:
- rozmístění výroby, skladů, obchodních jednotek, jejich exportu,
- četnost, délka od místa kde se vyrábí
- nákupní zdroje pro jednotlivé distribuční kanály

Žádné komentáře:

Okomentovat