Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

3.1.3 Perspektiva interních procesů

3.1.3 Perspektiva interních procesů
Procesy, které jsou potřebné pro dosažení cílů z pohledu zákazníků i majitelů podniku (finanční).
Lze je přesně identifikovat na základě projektu řetězce činností, které zajišťují již zmíněné obě perspektivy cílů.
Úspěšně realizované procesy lze metodikou BSC měřit. Hodnotí se výkonnostní parametry interních procesů. Pozor: nezaměňovat s běžným hodnocením interních oddělení
Měření: Měřitelné interní výsledky (např. pomocí finančních ukazatelů – náklady na procesy), hodnocení výsledků komunikačních vztahy se zákazníky apod.
Jeden z nejsložitějších procesů v oblasti technicko – obchodních – předvídat budoucí potřeby zákazníka (výrobky i služby).

(nově – budoucí text Strategické mapy – Zákaznické procesy)
Základní řetězce interních procesů



Inovační proces
- již není rozhodující výzkum-vývoj (pouze předpoklad)
- nejmodernější, nejúčinnější – paralelní činnost na segmentu trhu
- výsledkem obou činností (výzkum, průzkum trhu) nemohou být pouze „potřeby zákazníka“, ale spíše „předvídané potřeby zákazníka“
- konkurenční výhoda vzniká, když nabídka (na základě již uvedených inovačních činností) přesně trefí do budoucích potřeb zákazníka

Měření výkonnostních parametrů interních procesů:
- doba vývoje porovnatelného produktu u konkurence
- návratnost nákladů na vývoj
- doba uvedení produktu na trh
- náklady na uvedení produktu do provozu

Žádné komentáře:

Okomentovat