Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

4. 1 Model strategické mapy

4. 1 Model strategické mapy
Popisuje, jak je možné dosáhnout cílů a zvýšit hodnotu podniku.
Zůstávají 4 perspektivy cílů – BSC
Měření se však netýká jen indikátorů výkonnosti uvnitř jednotlivých perspektiv.
Sleduje se však série vztahů – příčina – důsledek mezi cíly jednotlivých perspektiv.

Principy pro účinnost strategické mapy
1. rovnováha mezi finančními cíli krátkodobými (produktivita) a dlouhodobými (růst)
2. strategie pro dosažení finančních výsledků je založena na splnění souboru požadovaných zákazníků:
- nejlepší cena
- špičkový výrobek
- požadavky zákazníka, vztahy mezi podniky a zákazníky
- kompatibilita realizovaných produktů a programovým vybavením zákazníka
3. hodnoty jsou vytvářeny přes interní procesy (provozní, zákaznický management, inovace, sociální politika, vztah k regionu)
4. perspektiva „učení se“ obsahuje kategorie (lidské zdroje, informační zdroje, org. kap, znalostní management). Budoucnost podnikání je založena na nehmotném majetku. I když dnes ještě neumíme tento nehmotný majetek ocenit, je třeba se na jeho dokonalé využití připravit

4.2 Použití strategické mapy
Strategická mapa dokumentuje, jak hodnota pro akcionáře vzniká využitím
- hmotného majetku
- nehmotného majetku (pozor, jiný než NHM - majetek v učení se, potencionál)
Strategická mapa BSC ukazuje, jak strategický plán využívá nehmotný majetek pro samotné zvýšení hodnoty podniku

Žádné komentáře:

Okomentovat