Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

1.3 Komplexní metody měření výkonnosti

1.3 Komplexní metody měření výkonnosti

1.3.1 EFQM (European Foundation for Quality Management nebo Business Excelence model – BEM)
I když vychází z principu měření kvality (TQM), zaměřuje se nejen na kvalitu produktu, ale i na kvalitu managementu.
9 oblastí – kriterií:
5 podmínek, 4 výsledky

Obr. Model EFQM


Podmínky Výsledky

- vedení: kriteria hodnotí kvalitu dlouh.záměrů podniku a aktivizaci a motivaci zaměstnanců
- politika a strategie: implementace záměru do konkrétních plánů
- personální řízení: práce s personální zdroji
- zdroje a partnerství: systém řízení ostatních zdrojů (finance, informace, materiál a technologie)
- procesy: kvalita procesů pro tvorbu produktů
- spokojenost zaměstnanců: někdy také výkonnost zaměstnanců
- spokojenost zákazníků: hodnocení produktů zákazníkem, spokojenost zákazníků
- vliv na společnost: veřejná odpovědnost podniku za vztahy k prostředí, spolupráce
- měření výkonnosti: finanční výkonnost, měření i dodatečných parametrů výkonnosti
hodnocení: 100% → 1000 bodů

Žádné komentáře:

Okomentovat