Dále jsou k dispozici následující dokumenty
- marketingový plán (produkty na segmenty trhů, atd.), obsahuje – stávající produkty, inovované produkty, nové produkty
- plán rozvoje vztahů se zákazníkem, včetně konkrétních opatření k zatažení zákazníka do procesu vývoje i realizace produktů
- strategický finanční plán – plán typu rozvaha ,plán typu výsledovka
- plán inovací a vývoje nových výrobků
- plán inovací v organizačních schémat (včetně obchodně – právnických složek)
- plán možných snížení provozních nákladů metodikou ABS
- kapacitní plán personální, včetně rozboru potřeb kvalifikace a odbornosti
Rozpracovnání strategického plánu metodou BSC
Pozn. Ve stylizaci cílů i indikátorů chybí kvantitativní i časová dimenze, protože příklad je postaven obecně
1. Vytvoření struktury strategických cílů
Finanční perspektiva:
1. Zvýšení hodnoty podniku
2. Zvýšení provozního HV
- zvýšení tržeb (zejména z inovací a nových produktů)
- snížení provozních nákladů
3. Optimalizace nákladů kapitálu
Zákaznická perspektiva
1. Zvýšit spokojenost zákazníků s produkty
2. Zvýšit spokojenost zákazníků s nabízenými službami
Interní procesy
1. Zkvalitnit obchodní procesy
2. Zpracovat a realizovat plán inovací
3. Revize nákladů provozních metodou ABC
Učení se
1. Kompetence zaměstnanců obchodního úseku
2. Zvýšení kvalifikace inovačních pracovníků
3. Zvýšit dostupnost strategických informací
Žádné komentáře:
Okomentovat