Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

POHOVORU

B) POHOVORU
- při výběru nejčastější
- vede ho nadřízený a i budoucí pracovníci, podle toho, o jak náročné a kvalifikované místo se jedná.
Pravidla vedení přijímacího pohovoru:
1. příprava
- musí se shromáždit všechny faktory o uchazeči, které máme k dispozici z písemných dokumentů
- připravit si otázky tak, aby mohl uchazeč volně odpovídat a zajistit klidné nerušené prostředí
2. vedení pohovoru
- uchazeč by se měl povzbuzovat,aby se sám zhodnotil, doplňoval a upřesňoval informace o sobě
- věnovat pohovoru přiměřený čas ( = 20 - 30 min)
3. průběh pohovoru
- sledovat uchazečův verbální, ale i nonverbální projev
- nepřerušovat jeho řeč, zodpovědět jeho dotazy týkající se zaměstnání
4. ukončení pohovoru
- poděkovat
- sdělit uchazeči, kdy a jakým způsobem bude vyrozuměn o výsledku
Chyby při přijímacím pohovoru
- nepřipravený a předem nepromyšlený pohovor
- nevhodné otázky (osobní, ANO x NE)
- „mnoho mluvíme, málo posloucháme“ = skákání do řeči, vnucování názorů
- chceme získat příliš mnoho v krátké době
- podléháme hodnotitelským chybám (= HALÓ EFEKT – první dojem, předsudky)
- ztráta kontroly nad rozhovorem (= utíkání od tématu)
- změna rozhovoru v křížový výslech (= vrchol je hádka)
- přechvalování pracovního místa

Žádné komentáře:

Okomentovat