5.2.3 Inovační procesy
Trvalá inovace produktů přináší možnosti pro nárůst obchodu, jak s novými, tak i se stávajícími zákazníky.
Procesy lze rozdělit na:
- identifikaci příležitostí pro inovaci a nový produkt
- řízení programu výzkumu a vývoje
- technická příprava výroby nového produktu
- uvedení nového produktu na trh
5.2.3.1 Identifikace možností
Idea pro nové řešení produktu přichází z různých zdrojů (myšlenky vlastních vývoj.pracovníků, ideály zákazníků, konkurence, atd.). V zájmu firmy musí být u toho.
Cíle a měření:
- poznat budoucí požadavky zákazníků (čas srdečně strávený se zákazníkem, společné studium požadavků)
- vývojové návrhy vlastních projektantů (počet návrhů projednaných se zákazníky)
5.2.3.2 Řízení programů V a V
Přísné hlídání programů financovaných firmou (interní zdroje, externí a společné zdroje, licence apod.). Složitost řízení je způsobena nutnou regulací k pravděpodobně tržně úspěšným projektům.
Cíle a měření:
- aktivní řízení projektů (pokrokovost řešení, parametry, pravděpodobnost využití, technologická realizace, ČSH, zpětná vazba se zákazníky)
- rozšíření současných produktů (s potřebnými změnami) do nových segmentů trhu (sledování počtu těchto projektů a nákladů potřebných pro převedení na nový trh)
Žádné komentáře:
Okomentovat