Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

5.2.1.5 Nejpoužívanější metody zlepšování provozních procesů

5.2.1.5 Nejpoužívanější metody zlepšování provozních procesů

a) ABM (Activity Based Management)
Výkonnost procesů se měří ve třech skupinách:
- náklady
- kvalita
- čas
Kvalita, čas – jednoduché měření
Rozhodující je měření nákladů (pro provozní procesy jsou to nepřímé náklady pro zajištění jednotlivých procesů)
Metoda ABC umožňuje jednotlivé procesy nákladově poměřit (platy, náklady na zaměstnance, zařízení a technika, materiálové subdodávky)
Výsledkem však nejsou tyto náklady, ale návrhy na snížení nákladů jednotlivých procesů.

b) TQM (Total Quality Management)
Zlepšení kvality všech procesů, které mají vliv na nadřazené cíle (zákaznické, finanční), v celých vazbách strategické mapy. Systém BSC (strategická mapa) je právě ideální pro tento proces kontroly ve všech oblastech (nákup materiálu, výroba, distribuce i servis. Důležité je, aby do parametrů měření kvality byly převzaty požadavky zákazníků.

5.2.2 Zákaznické procesy
Tento interní řídící proces musí zajistit dlouhodobé vztahy se zákazníky, kteří pomohou realizovat růstovou strategii podniku.
Lze je rozdělit na:
- výběr zákazníků
- získání zákazníků
- udržení zákazníků
- zlepšování vztahů se zákazníky

5.2.2.1 Výběr zákazníků
Také segmentace trhu. Je to složitá analýza. Na jedné straně stojí zákaznické očekávání současnosti. Ale i budoucnosti a na druhé možnosti firmy pro současnost i budoucnost. Nejlepší výsledek – přesvědčit zákazníka, že pro budoucnost je nejlepší náš produkt.

Cíle a měření:
- rozumět segmentům trhu (hodnoty zákazníků, možnosti zisku na segmentu, možnosti podílů na trhu)
- prověřit „neziskové“ zákazníky (důvody a výsledek)
- cílové zákazníci přinášející hodnotu (rozbor a seznam)
- řízení s firemní značkou (prověření a prosazení ....

Žádné komentáře:

Okomentovat