6) ELEKTRONICKÉ (PŘÍMÉ) BANKOVNICTVÍ
- jedná se o způsob komunikace s bankou, kdy dochází k postupnému nahrazování klasických bankovních přepážek moderními komunikačními prostředky, čili klient nemusí docházet
- většina komunikačních kanálů má elektronickou podobu, proto se užívá pojem elektronické bankovnictví
- řadíme do něj:
- homebanking
- internetbanking
- phonebanking
- platební karty
- samoobslužné zóny
- všechny banky působící u nás mají alespoň 1 z těchto služeb, nejčastěji platební karty
- výhodou všech prostředků je:
- rychlost
- úspora času
- možnost provádět jednotlivé operace 24 hodin denně po celý týden
- pohodlnost
- relativní bezpečnost
- z průzkumů vyplývá, že nejvíce se používají o víkendech a v pracovních dnech po 19. hodině
- nejčastějšími zákazníky jsou lidé ve věku 20 – 45 let se středoškolským a vysokoškolským vzděláním
- není pro podstatná výše úroku, ale rychlost provedení operace
Žádné komentáře:
Okomentovat