4) INFORMAČNÍ MANAGEMENT
- vytváření dobrého informačního systému banky – je velice pracnou, složitou a náročnou záležitostí
- výrazným trendem je v současné době přijímání specializovaných informačních manažeru, tj. specialistů, kteří v rámci banky provádějí zejména tyto činnosti:
- strukturují informační požadavky v rámci banky
- zajišťují přímé zapojení budoucích uživatelů informací do procesu vývoje systému
- zpracovávají plány na automatizované systémy, zapojení do nich, popř. vzájemné propojení těchto systémů
- tyto plány realizují
- informační management – činnost, jejíž cílem je zajištění veškerých potřebných informací pro zaměstnance a vedení banky
- tyto informace jsou získávány za rozumnou cenu a jsou k dispozici uživatelům v bance vzhledem k jejich odpovědnosti a na jejím základě mají pracovníci práva ke vstupu do systému
Etapy projektu automatizace
5) AUTOMATIZOVANÝ SYSTÉM INFORMACÍ
- automatizovaným informačním systémem je marketingový informační systém, tj. systém, ve kterém firma nalezne odpověď na všechny otázky
- účelem je permanentně poskytovat aktualizované údaje pro analýzu, syntézu, eventuálně prognózu vývoje pro kvalifikované rozhodování v marketingově řízené firmě
Marketingový informační systém zahrnuje:
- vnitřní informační systém
- marketingový výzkum
- marketingové zpravodajství
Kromě těchto částí je nezbytná i prognostika
Motivy poptávky po MIS jsou:
- existence velkého množství nejrůznějších informací o trhu ve firmě, které nejsou zpracovávány a tříděny a po čase se v nich nelze orientovat
- neznalost příčin výkyvů v prodeji
- neznalost vlastní pozice na trhu a jejího vývoje v čase
- odchod klíčového pracovníka se všemi informacemi a kontakty, …
- nemožnost sledovat výnosnost produkce, obtížné definování segmentů zákazníků
- nemožnost kontrolovat efektivnost obchodní politiky
- nejsou informace o distribučních cestách a jejich efektivnost
- chybí podklady pro strategická rozhodnutí, pro tvorbu marketingových plánů
Co je nutné vyřešit při implementace (realizaci, uskutečnění):
a) tendenci vlastnit informace
b) nutnost změny stylu práce
c) provázanost MIS a IS
d) pozice marketingu ve firmě
e) nedostatečné zvládnuté oblasti IS (prodej, doprava, …)
Marketingový informační systém zahrnuje:
- parametry
- objekty
- segmentace
- makroprostředí
- výzkum
- marketingový mix
- mikroprostředí
- administrativu
Žádné komentáře:
Okomentovat