c) PHONEBANKING
- jde o platební styk banky s klientem pomocí telefonu s tónovou volbou (pevná linka i mobil), jde o automatický systém bez operátorů 24 hod
- tato služba je přístupná z kterékoliv stanice na světě
- banka má vyčleněnu na tuto službu zvláštní telefonní linku
- klient získává buď informace (tj. využívá pasivní služby) nebo využívá některé aktivní služby, což jsou základní platební informace, např. zadávání příkazů k převodu peněz, či zadávání trvalých příkazů či zakládání nových účtů, …
- zabezpečování operací je jištěno ověřováním totožnosti klienta pomocí PIN a osobního hesla
- všechny hovory se navíc zaznamenávají
- telefonní bankéř má 2 základní podoby:
- komunikace klienta s interaktivním hlasovým PC
- komunikace klienta s telefonním bankéřem
- někdy se mohou oba způsoby kombinovat
Phonebanking je určený pro všechny klienty, ale hlavně je využívají klienti, kteří jsou neustále na cestách nebo ti kteří používají produkty s malou složitostí nebo klienti, kteří upřednostňují rychlost provedení služby
- výhodou oproti PC je větší rychlost telefonování, jednoduchá obsluha a nezávislost na počítačové síti
- nevýhodou je zvýšená pravděpodobnost výskytu chyb a stížená možnost kontroly správnosti zadání
- patří sem i GSM banking
Žádné komentáře:
Okomentovat