Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

VÝVOJ A ŽIVOTNÍ CYKLUS VÝROBKU

VÝVOJ A ŽIVOTNÍ CYKLUS VÝROBKU
VÝVOJ A ŽIVOTNÍ CYKLUS VÝROBKU
Cyklus tržní životnosti výrobku = doba, po kterou zůstává výrobek na trhu
 jeho průběh lze rozdělit do čtyř období, u kterých se objem výroby i výše nákladu zásadně liší

Celý průběh života výrobku je obvykle rozdělován do těchto 4 etap:
- zavádění
- růst
- zralost (dospělost, nasycenost)
- útlum

FÁZE ZAVEDENÍ
- fázi zavedení můžeme „zkrátit“ předsunutím reklamní kampaně před den, kdy je produkt na trh zaveden
- produkt zavádíme nejčastěji prostřednictvím velkoobchodu a následně maloobchodu
- ve fázi zavedení jsou důležité tyto aspekty:
• Umístění zboží v prodejně (v regálech)
• Reklamní poutače
• Zákaznické uvědomění
• Různé formy podpory prodeje

FÁZE RŮSTU
- pokud se produkt osvědčí (reklamní kampaň je úspěšná) pokračují nákupy, roste používání produktu a nákupní frekvence
- rozšiřuje se distribuce a výrobkové řády
- náklady na propagaci jsou stále relativně vysoké  na trhu se objevuje množství konkurentů a my musíme zákazníka přesvědčit, aby koupil „náš výrobek“
- reklama plní především funkce přesvědčovací a připomínající

Žádné komentáře:

Okomentovat