b) Zákaznická perspektiva
Pro již uvedené parametry (spokojenost zákazníků, věrnost zákazníků, přínosy zákazníků, ziskový prodej pro zákazníky a podíl na trhu) se přijímají zejména tyto strategie:
- nejlepší prodejní parametry produktu
- cena
- vysoká kvalita
- rychlá realizace prodeje
- nabídka zajišťující možnost výběru produktu
- nejlepší výrobek (předčí obecné výkonnostní parametry produktů na trhu)
- přesnost, účinnost, váha, apod.
- je nejlepší na segmentu trhu
- umožňuje uplatnění i na dalším segmentu trhu
- kompletní plnění parametrů produktů požadovaných zákazníkem
- produkty šité na míru
- nabídka dalších služeb (uvedení do provozu, training zaměstnanců zákazníka, servis
- náklady zákazníka na produkt z pohledu LCC a spolehlivosti
- systém výhradního provedení pro zákazníka
- podle výhradní technologie používané zákazníkem
- umožňující inovace na výhradně používané koncepci
c) Perspektiva interních procesů
Je třeba hledat strategie pro obecně optimální postupy ve všech jednotlivých procesech, aby bylo dosaženo:
- výroby a dodávek produktů pro uspokojení zákazníků
- optimalizace nákladů realizace produktů pro očekávané finanční parametry produktivity
Pro jednotlivé procesy jsou doporučeny následující činnosti (strategie):
Provozní procesy:
- nákup materiálu
- transformace materiálových vstupů do produktu
- distribuce produktů zákazníkům
- řízení rizika
Obchodní procesy
- výběr zákazníka
- dohody s vybranými zákazníky
- udržení zákazníků
- zajištění růstu obchodu
Inovační procesy
- identifikace příležitostí pro nové nebo inovované produkty
- organizovat výzkumné a vývojové práce
- vývoj nového produktu
- uvedení nového produktu na trh
Žádné komentáře:
Okomentovat