Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Princip BSC

Princip BSC:
- podniky musí mít svoji vizi – cíle – strategie
- při implementaci rozvojového programu je třeba stanovit cíle a měřítka (finanční i nefinanční) pro splnění původní vize. Systém uplatnění těchto cílů a měřítek → princip BSC, včetně technologie jejich měření a řízení
- potom je možné navrhnout potřebné strategické akce
- koncepce autorů: BSC = Translation Strategy to Action
- původní návrh autorů – rozvržení cílů do 4 perspektiv (finanční, zákaznické, interní (procesní), učení se – růst (někdy také – potenciál))
Obr. Koncepce BSC
SC = Strategické cíle
M = Měřítka
CH = Cílové hodnoty
SA = Strategické akce
Příklady prvků perspektiv:

Kolik cílů? – praxe ukazuje na cca 5 / perspektivu (Twenty is Plenty)
Pozor: BSC nenahrazuje postupy, které má na starosti Strategický management:
- postup → vize → cíle → strategie – analýza prostředí → strat.analýza – výběr – zůstává (před nasazením BSC)
- BSC neobsahuje vazbu na externí prostředí, implementuje se pro určené parametry externího prostředí, pokud se budou měnit (zjištění postupem evaluace strateg.programu) → musí se celý postup BSC event. přizpůsobit
Originální je u BSC návod, jak účelně rozdělit cíle na 4 perspektivy. Obsahuje i podrobný návod na implementaci tohoto systému do organizace podniku

Klasický postup implementace BSC:
1) určení organizační části podniku pro implementaci BSC
2) zpracování strategického plánu
3) tvorba BSC pro určitou část podniku
4) převod a působení na další – podřízené jednotky
5) propojení s klasickým plánovacím systémem podniku (controlling, oper.plán, reporting, řízení lidských zdrojů)

Žádné komentáře:

Okomentovat