Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

2. FINANČNÍ VÝKONNOST MĚŘENÁ UKAZATELI VALUE BASED MANAGEMENT

2. FINANČNÍ VÝKONNOST MĚŘENÁ UKAZATELI VALUE BASED MANAGEMENT

2.1 Úvod do finančního měření výkonnosti

Stanovení a kontrola cílů strategického plánu pomocí finančních ukazatelů – má nejdelší tradici. Přes současnou kritiku, i komplexní systémy měření výkonnosti používají ve většině perspektiv finančně navržené cíle i jejich měřítka.
Příklady
a) finanční perspektiva
- tržby - likvidita
- provozní zisk - rentabilita kapitálu
- rentabilita tržeb - EVA
- CFROI
b) zákaznická perspektiva
- přírůstek zisku v segmentech trhu
- náklady na prodej v jednotlivých distribučních kanálech
c) interní perspektiva
- doba zvratu (BET) vývojového plánu
- měření nákladů na proces metodou ABC
Příklady ukazují, že ukazatelé, které umí měřit většinu uvedených měřítek, jsou známy z finanční analýzy. Jedny z nejkvalitnějších jsou ukazatelé VBM – bude jim věnována kap.2.

2.2 Finanční výkonnost z hlediska tvorby hodnoty

Vazba mezi provozní výkonností a vytvořenou hodnotou – cena kapitálu.
Očekávaný provozní výsledek musí minimálně pokrýt náklady na CK i VK.

Žádné komentáře:

Okomentovat