Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Regulační a sociální procesy

Regulační a sociální procesy
- péče o prostředí
- péče o zdraví
- zaměstnanost
- spolupráce s regionální komunitou

Vliv interních procesů na zvýšení hodnoty firmy (časový i objemový) (obr. 4.3)
Podle autorů BSC (Strategy Maps)

d) Perspektiva „učení se“
Pro využití „nehmotných aktiv“ k zajištění interních procesů zajišťujeme činnosti ve třech částech kapitálu (zdrojů):
- personální zdroje: využití znalostí, know-how
- informační zdroje: schopnosti informačního systému a technologií
- organizační zdroje: přizpůsobení organizace podniku přijaté strategii (včetně kultury firmy)

Rozpracování strategii lze zjednodušení znázornit podle obr. 4.4
Strategická mapa BSC Akční plán
Postupy Cíle Měření Plán.hodnoty Iniciativy Rozpočet
Finanční


Strategická mapa – příklad
Hlavní úkol: zpracovat model příčin – následků mezi cíli jednotlivých perspektiv.
Postup od cílů finanční perspektivy „dolů“

1. Hlavní cíle finanční perspektivy – dosáhnout snížení nákladů
Příčina - důsledek uvnitř finanční perspektivy – zvýšení HV a možnost úpravy ceny dolů – zvýšení tržeb

2. Cíle zákaznické – zvýšit spolehlivost výrobků.
Existuje první vazby mezi perspektivnou 2 a 1: Zvýšení spolehlivosti podpoří možnost zvýšení tržeb

3. Projektované cíle interních procesu:
-standardizace rozhodujících dílů produktu (snížení nákladů i zvýšení spolehlivosti)
-výběr nových subdodavatelů (především pro zvýšení spolehlivosti)

4. Projektované cíle pro perspektivu „učení se“
-proškolit konstruktéry, technology o možnostech standardizace
-do informačního systému zavést modul podrobných nabídek standardizovaných částí
- v útvarech nákupu zavést nový systém výběru subdodavatelů (systémem e-commerce)

Žádné komentáře:

Okomentovat