Pro dosažení odpovídajících finančních cíl se většinou používají tři systémy hybných sil:
a) růst tržeb z produktů realizovaných podnikem. Lze jej dosáhnout zvýšeným podílem na určených segmentech trhu
- hledají se nové produkty
- snaha o získání nových segmentů trhu
- využívá se všech parametrů marketingového mixu
b) snižování nákladů:
- zvyšování tržeb v poměru k počtu zaměstnanců
- snižování nákladů na realizaci produktů
- snižováí režijních náklad
c) využití aktiv a využívání nejefektivnějšího způsobu jejich financování
- principy pro zvyšování EVA v ásti snižování Capital Charge
- cyklus Cash to Cash
- řízení čistého pracovního kapitálu ČPK = OA – KZ
- využití nehmotných aktiv
Finanční cíle musí obsahovat určitou míru rizika. Nerizikové projekty přinášejí nízké finanční výsledky. Znamená to však implementovat do řízení podniku i projektů propra rizikový management
Žádné komentáře:
Okomentovat