Kvalita
- je jednou z nejdůležitějších charakteristik výrobku
- pokud je na trhu dostatečná (silná) konkurence, dostatečná kvalita je podmínkou úspěchu
- vysoce kvalitní zboží se obvykle vyrábí s vyššími náklady
- kvalitnější výrobky mají vyšší cenu
- pokud je ekonomika stabilní a poptávka dostatečně koupěschopná, vždy se najde dostatek zákazníků, kteří dávají přednost vyšší kvalitě za vyšší ceny
- zjišťuje se srovnáním vlastností a vzhledu výrobku s normami nebo se standardy
Styl
- souhrn estetických charakteristik výrobku
- je dán kombinací linií, tvarů, vzorů, barev apod.
- když je určitý styl dočasně všeobecně oblíbený a rozšířený, označujeme ho za módní
Design
- souhrn vnějších charakteristik výrobku, vzhled, výběr a zpracování mat., tvar, barva
- zajišťují ho designéři, kteří mají spolupracovat
- konkurence se nejvíce zajímá o třetí a některé prvky druhé vrstvy
- některé z nich: vysoká kvalita, poutavost, přitažlivost
Služby spojené s prodejem
- u technicky náročnějších výrobků
- obvykle se firmy v rámci konkurence snaží rozšiřovat služby, poskytovat něco více než konkurence (záruční lhůta)
- konkurence se nejvíce zajímá o třetí a některé prvky druhé vrstvy
některé z nich: vysoká kvalita, poutavost, přitažlivost
Žádné komentáře:
Okomentovat