Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

5.2.3.4 Uvedení produktu na trh

5.2.3.4 Uvedení produktu na trh
Tento proces vedle organizování nutných testů kontroluje zda nový produkt přinese plánovaný komerční přínos.
Cíle a měření:
- rychlost uvedení na trh (časy jednotlivých etap, sledování nutných úprav)
- efektivní výroba produktu (výrobní náklady, počet úprav nákladů)
- obchodní efektivnost nového produktu (prognóza skutečné poptávky, měření efektivnosti – výnosy, zisk apod.)

5.2.4 Regulační a sociální procesy
Podnik sídlí a podniká v konkrétním prostředí, kde působí národní a místní předpisy, které mají vliv na povinnosti k normám pro prostředí, zaměstnanost, zdravotní a sociální péči o zaměstnance apod. Podnik musí nejen respektovat tyto normy, ale hledat možnosti jak zvýšit výkonnost interních procesů z těchto pohledů.

5.2.4.1 Vliv podniku na prostředí
Sledováním vlivů a porovnáváním s normami podnik může nejenom plnit normy, ale také optimalizovat vlastní výkonnost.
a) spotřeba energie
b) míra znečištění vody
c) míra znečištění vzduchu
d) produkce odpadů
e) parametry vlastních produktů (standardizace materiálů, recyklace materiálů, barvy ap.)
f) účinné systémy měření vlivů na parametry prostředí

Výnosnost podniku z hlediska ovlivňování prostředí je ovlivňována zejména:
- snižováním nákladů na ochranu prostředí
- stupni přizpůsobení produktů požadavkům (normám) na ochranu prostředí
- prosazováním parametrů svých produktů, které nepřekračují normy do norem (vliv zvýšení cen produktů konkurence)
- snižováním nákladů vlastní výroby např. použitím recyklace starších materiálů (i odkup starých zařízení vlastí výroby od odběratelů)
- snižováním rizika z parametrů výrobků podle norem (přísným sledováním poruch, havárií a vyhodnocováním příčin poruch)

Žádné komentáře:

Okomentovat