Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

7.2 BSC v řízení projektů ve veřejném sektoru

7.2 BSC v řízení projektů ve veřejném sektoru

Při zavádění systému BSC musíme překonávat pochybnosti, jestli je účelné používat tento systém se 4 perspektivami, když ekonomické principy lze těžko užít. Musíme se však snažit i tento aspekt ponechat (viz dále), protože alokace zdrojů (včetně finančních) je i zde velmi důležitým prvkem. Totéž platí o nutnosti kalkulace nákladů.
Odpor ke strategickému plánování, ale samotné vládní prohlášení o regionální politice je vlastně strategický program.
Je pravda, že měřítka cílů nemohou být jen finanční, ale především nefinanční → samotné splnění např. služeb pro občany.
Zavést pojem → političtí akcionáři organizací řídící projekty veřejného sektoru → to jsou právě občané.
Cíle se staví metodou Top-down.
Je totiž třeba respektovat rozhodující cíle zadavatele – státu a politických akcionářů – lidí. Podmínkou dobře určených cílů je zajištění dobré komunikace mezi těmito hlavními autoritami cílů.

BSC v Public managementu
Předpoklad pro zavedení modelu BSC je:
- Správné pochopení strategického programu
- Definování organizačních stupňů organizací, které řídí projekty a jejich rozhodnutí podíl na plnění cílů i strategických akcí
- Nezapomenout, že programy (na rozdíl od podnikatelských) jsou v blízkosti politiky (vláda, ministerstvo, úřad, komunální struktury)

Přizpůsobení modelu BSC potřebám Public Management

BSC v Public Managementu

Princip: cíle a jejich propojení (mapa), měřítka, cílové hodnoty, strategické akce se přebírají 100% z podnikatelských projektů
Daleko větší význam zde má komunikace
Důvod: V podnikatelské sféře existují dobře propracované procesy – naopak u Public managementu jde o méně organizované jednání pracovních skupin, někdy i jednotlivců.
Důležité je zadávat úkoly do hloubky organizačních struktur řídících organizací.
Důvod: Ve veřejném sektoru neexistuje zavedený systém řízení.

Žádné komentáře:

Okomentovat