Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Vnitřní komunikační systémy

Vnitřní komunikační systémy
- předpokladem dobré komunikace je srozumitelné sdělení a umění dobře vnímat přijímané sdělení
- pro zajištění komunikace uvnitř podniku jsou důležité tyto formy komunikace:
1. ÚSTNÍ - je nutné si ujasnit:
- čeho chceme sdělením dosáhnout
- jak dobře známe příjemce
- složitost sdělení
- závažnost reakce, kterou od sdělení očekáváme
- případné důsledky selhání komunikace
- s ústní komunikací souvisí pojem neverbální komunikace - pohyb rukou, výraz obličeje, celkový postoj, způsob a rychlost řeči…)

2, PÍSEMNÁ KOMUNIKACE
- písemný text musí být srozumitelný:
- smysl zprávy
- stručný
- přehledný
- obsahově přesný
- všude tam, kde jde o opakované sdělení, záznam či evidenci je vhodné použít standardizovaných formulářů
V ostatních případech je nutné respektovat příjemce - jeho informovanost o daném problému, fyzické a intelektuální schopnosti

DRUHY KOMUNIKACE:
Komunikační kanály mohou být formální nebo neformální

Formální kanály probíhají směry:
1, Komunikace směrem dolů
- zajištění prostřednictvím porad, směrnic, příkazů…
2, Komunikace směrem nahoru
- zpětná vazba pro komunikaci směrem dolů
- současně je to zdroj informací o výkonech, problémech
3, Horizontální
- mezi jednotlivými útvary podniku na stejné řídící úrovni
- napomáhá koordinaci činnosti v rámci jednoho útvaru nebo mezi různými útvary
4, Diagonální
- probíhá mezi místy rozhodování na různých úrovních organizační struktury

Žádné komentáře:

Okomentovat