PRŮMYSLOVÝ TRH
Je tvořen subjekty, které nakupují zboží a služby za účelem výroby dalších výrobků a služeb, které pak prodávají, pronajímají nebo dodávají.
OBCHODNÍ TRH
Se stává ze všech jednotlivců organizacích, které nakupují zboží a služby za účelem dalšího prodeje nebo pronájmu se ziskem.
STÁTNÍ TRH
Zde s kupuje nebo pronajímá zboží a služby pro plnění hlavních činností státu. Formou nákupu je konkurz a sjednávání kontaktů.
VLIVY PŮSOBÍCÍ NA KUPNÍ CHOVÁNÍ INDIVIDUÁLNÍHO KUPUJÍCÍHO
Faktory ovlivňující chování kupujícího můžeme rozdělit na:
- kulturní, sociální, osobní, psychologické
KULTURNÍ
• Kulturní úroveň - efektivní využívání volného času
• Sociální (společenské podskupiny) - náboženské, národnostní, věkové, popř. rasové skupiny
• Sociální vrstvy - utváří se podle zaměstnání, majetku, vzdělání
SOCIÁLNÍ - REFERENČNÍ SKUPINY - Dělí se na:
• Členské
• Aspirační
• Asociální - (sprejeři)
RODINA - Dělí se na:
• Primární
• Sekundární
SPOLEČENSKÁ ROLE A SPOLEČENSK0 POSTAVENÍ
Žádné komentáře:
Okomentovat