Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

METODY PR. TRHU

METODY PR. TRHU:
1, Pozorování
2, Dotazování
3, Experiment

1, POZOROVÁNÍ
- výzkumník zaznamenává skutečné chování a jednání, buď osobně nebo pomocí elektronických přístrojů
- podle prostředí, v němž se pozorování uskutečňuje rozlišujeme pozorování v přirozených a laboratorních podmínkách, případně experimentální
- podle pozorovácích kategorií se rozlišuje pozorování strukturované a nestrukturované
= strukturované - předem vypracované pozorovací kategorie a dáno zcela určité zaměření
= nestrukturované - náplň není předem stanovena
- použití pro získání informací o nových jevech

2, DOTAZOVÁNÍ
- výzkumník je v přímém kontaktu s nositelem informací
- údaje k výzkumu získává pokládáním otázek respondentům
- podle způsobu kontaktu se rozlišuje dotazování osobní, písemné, telefonické a elektronické

rozhovor se člení
- strukturovaný
- polostrukturovaný
- nestrukturovaný
podle počtu dotazovaných se rozlišují:
- individuální rozhovory
- skupinové rozhovory (diskuse)

Písemné dotazování
- otázky jsou zpracovány předem, vytištěny
- respondent sám rozhoduje zda a kdy dotazník vyplní
- tato forma může umožnit anonymitu respondentů

Telefonické dotazování
- má většinu vlastností obdobných jako osobní dotazování

Žádné komentáře:

Okomentovat