CHOVÁNÍ KUPUJÍCÍHO A JEHO ANALÝZA
CHOVÁNÍ KUPUJÍCÍHO
Chování kupujícího na trhu je složitým procesem. Společné u všech kupujících je jejich jednání, které je cílově zaměřeno-tzn., že lidé chtějí získat určitý výrobek nebo službu, která uspokojí jejich potřeby.
Kupující rozdělujeme do tří zákl. kategorií:
1, INDIVIDUÁLNÍ KUPUJÍCÍ
2, DOMÁCNOSTI
3, ORGANIZACE
1, INDIVIDUÁLNÍ KUPUJÍCÍ
Rozhoduje se o nákupu sám a snaží se uspokojit svou individuální potřebu.
2, DOMÁCNOSTI
Skupina spotřebitelů (domácnost) nakupují zboží pro své užívání, motiv a rozhodnutí o nákupu jsou ovlivněny skutečností, že každý jednotlivec má odlišné preference a o nákupu zde nerozhoduje jedna osoba.
3, ORGANIZACE
Může být představována podniky, vládními organizacemi, rozpočtovými nebo příspěvkovými organizacemi. Rozhodnutí o nákupu má své předepsané, specifické procedury.
Kupující (individuální, domácnosti, organizace) vytváří trhy, které se dělí na:
Žádné komentáře:
Okomentovat