Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

PROPAGACE

PROPAGACE
PROPAGACE
Nedílnou součástí marketingového mixu je komunikace se zákazníkem. Veškeré aktivity s ní spojené můžeme zjednodušeně označit pojmem propagace.

Propagace má za cíl seznámit zákazníka s produktem a přesvědčit ho o nákupu. Dalšími cíly je dosažení změn ve znalostech, postojích a chování cílových skupin ve vztahu k určitému předmětu propagace.

Jednotlivé prostředky (nástroje) využívané v propagaci nazýváme komunikační mix.

KOMUNIKAČNÍ MIX
1, Reklama
2, Osobní prodej
3, Podpora prodeje
4, Práce s veřejností (public relations) + přímý marketing, sponzoring

1, REKLAMA
- placená forma neosobní prezentace myšlenek výrobků nebo služeb
- má veřejný charakter
- jde o jednosměrnou komunikaci s veřejností
- jejím cílem je udržet stávající uživatele a získat nové zákazníky

DRUHY:
• Inzerce v tisku (Výhoda - levná, dá se k ní vrátit, můžeme ji zacílit
N - působí jen na zrak)
• Televizní spot (V - masová forma, atraktivní
N - velice drahá, těžko se zaciluje)
• Rozhlasový spot ( V - vnímáme i při jiné činnosti
N - Nedá se k ní libovolně vracet)
• Vnější reklama (fasády domů, billboardy, lavičky, různé plakáty a vývěsky)

Žádné komentáře:

Okomentovat