Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

PŘÍMÝ MARKETING

PŘÍMÝ MARKETING
= je založen na budování stálého vztahu se zákazníkem
- předností direkt mark. je jeho schopnost vyvolat zpětnou vazbu (prostřednictvím objednávkových katalogů, pořadů telemarketing…)
- Nevýhoda: je zaměřen na přesně vymezenou cílovou skupinu
- je vhodný: zejména na trzích organizací, např. na prům. trhu a ve vztahu k obch. článkům
Hl. prostředky:
- prospekty, letáky, brožury
- katalogy
- tel. seznamy
- tištěné adresáře
- časopisy pro zákazníky
- telemarketing
- interaktivní videotext

SPONZORING
- založen na principu služby a protislužby
Sponzor dává k dispozici finanční částku nebo věcném prostředky a za to dostává protislužbu, která mu napomáhá k dosažení marketingových cílů
- sponzoring lze chápat jako speciální nástroj mark. komunikací nebo jako součást základních komunikačních nástrojů
Sponzoring se většinou zaměřuje na sportovní, kulturní a soc. oblast.
Druhy:
- Sportovní sponzoring - v současné době nejvyužívanější
- využití pro všechny druhy sportů, pro jednotlivé sportovce či celé týmy nebo v rámci různých sport. událostí
- Kulturní sponzoring - soustřeďuje se především na hudbu, divadla, výtvarné umění a literaturu
- Sociální sponzoring - týká se osob, institucí a událostí, které naplňují soc. úkoly
- především jde o oblast živ. prostředí, zdraví, vzdělání a výzkumu

Žádné komentáře:

Okomentovat