Cíl podpory prodeje distribučních sítí:
- stimulace prodeje v maloobchodní síti
- ovlivňování výše zásob v maloobchodní a velko. síti
- rozšiřování výrobků do nových oblastí
- vytvoření vysoké míry spokojenosti u prodejců
Nástroje podpory prodeje distribučních sítí:
- společná reklama
- obchodní slevy
- veletrhy a výstavy
PUBLIC RELATIONS
Je nástrojem nepřímé komunikace propagace firmy a jejich výrobků a služeb.
Posláním je udržovat pozitivní vztah k veřejnosti s podnikem jeho činností, výrobky
a službami.
Public relations bývá uskutečňován formou:
- zpravodajských článků
- tiskových konkurencí
- filmových dokumentů
- sponzorské činnosti
Přímým cílem public relations není zvýšení prodeje výrobku a služeb, ale vytváření
příznivých představ (image), které bude firma na veřejnosti mít.
Veřejností rozumíme jednak veřejnost externí (zákazníci, partnerské podniky, investory)
a veřejnost interní (akcionáři, zaměstnanci)
PR je uskutečňován prostřednictvím médií. Výhody: Důvěryhodnost, nižší náklady.
Firmy využívají pro styk s veřejností mnoho nástrojů:
1, Oddělení pro styk s veřejností - připravují informace pozitivního charakteru o firmě
pro média
2, Tiskový mluvčí - využívají ho převážně velké firmy
3, Tiskové materiály - cílem je informovat zákazníky o aktivitách a výrobcích podniku
Nástroje publicity vytvářejí tzv. korporativní identitu podniku (např. logo, navštívenky
pracovníků)
Dalším významným nástrojem publicity je sponzorství - firmy si tak vylepšují svou image
příspěvky na školství, zdravotnictví, atd..
Žádné komentáře:
Okomentovat