Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

ORGANIZOVÁNÍ A KOORDINACE

ORGANIZOVÁNÍ A KOORDINACE

ORGANIZOVÁNÍ
Proces se skládá:
1, Identifikace činností
2, Seskupení činností podle kritérií
3, Stanovení a přiřazení rolí lidí

Seskupování podle hlediska:
- funkčního (např. výroba, nákup, zásobování)
- výrobkové (činnosti související s výrobou konkrétního výrobku)
- konečného určení (např. útvar maloobchodu, velkoobchodu)

Třídění organizačních struktur
1, Hledisko formálnosti
- formální - struktura je oficiálně stanovena, jednoznačná nadřízenost, podřízenost
- neformální - vzniká spontánně, vedoucí osobnost není nikým jmenována

2, Hledisko druhu sdružovaných činností
- funkcionální

Výhody: - efektivnost práce, odborná specializace
Nevýhody: - nebezpečí „resortního“ přístupu
- výrobková - dána přednost výrobkové specializace

Výhody: - ucelené, komplexní řízení jednotlivých aktiv
Nevýhody: - obtížné řízení firmy, jednotlivé obory spolu soutěží

- ostatní účelové struktury - odpovídají konkrétním potřebám firmy (např. firma podle dodavatelů, útvar dodavatelů ze zahraničí)

Žádné komentáře:

Okomentovat