Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

METODY STANOVENÍ CENY PRODUKTU

METODY STANOVENÍ CENY PRODUKTU
- neexistuje jednoznačné měřítko, podle kterého by měla být cena hodnocena a stanovena
- jednotlivé metody stanovené ceny produktu můžeme rozlišit do tří skupin

1, Ceny ochozené z odvození z celkových nákladů a přiměřeného zisku
2, Ceny založené na odhadu poptávky
(cenová elastika) -- sleduje podíl procentuální změny poptávky ke procentuální změně ceny
-- EP = % změna poptávky Q
% změna ceny P
-- určuje, jak se změní poptávka pokud dojde ke změně ceny

a, EP > 1 -- pružná poptávka (snížení ceny vede ke zvýšení prodeje. Celková suma peněz roste)
b, EP = 1 -- snížení cen je kompenzováno s růstem prodaného množství tak, že se celkové tržby nemění
c, EP < 1 -- tzv. nepružná poptávka, celkově tržby klesají

3, Ceny určování konkurence
a, cena stejná jako u konkurence
b, cena vyšší než u konkurence
c, cena nižší konkurence

Žádné komentáře:

Okomentovat