PŘÍSTUPY K TVORBĚ CEN:
1, Hledisko ekonoma - pohled na cenu vychází z teorie rovnovážné ceny (musí vyhovovat prodávajícímu i kupujícímu), málo zohledňuje aktuální situaci na trhu a konkurenční vlivy
2, Hledisko účetního - pokud má podnik prosperovat musí své produkty prodat nejméně za tolik, za kolik je vyrábí + zisk
3, Hledisko marketingu - pro každý výrobek v každém časovém období a za každých okolností existuje cena, kterou zákazník unese (cena tržní příležitosti)
PROCES STANOVENÍ CENY
1, Definování marketingových cílů firmy v oblasti cen -- jasné vymezení, jaký úkol cena má
2, Volba cenové strategie
3, Analýza nákladu, stavu poptávky a konkurence
4, Stanovení výše ceny¨
5, Určením předpokládáme využití ostatních cenových nástrojů (např. čas, místo, pravidelnost nákupů..)
6, Cenová kontrola = neustálé sledování tržní situace a přizpůsobování se proměnlivým podmínkám tržního prostředí
Žádné komentáře:
Okomentovat