Druhy informací
1) externí – pochází z externího zdroje (ČNB, Reuters, Telepate, z firem, …)
interní – jsou získávány uvnitř banky a slouží pro její potřeby (hlášení o pochybných úvěrech, struktura klientů, interní výkaz zisků a ztráty, …)
2) formální – způsob předání informací předepsaným způsobem (formuláře, přehledy)
neformální – nezískávají se formálním způsobem, ale např. při hovoru, vyplynou z poznámek při projednávání skutečnosti, mají význam ve vztahu ke klientům (pracovní oběd) i zaměstnancům (návštěvy v odděleních)
3) skutečné – informace o současném nebo minulém stavu z událostí, ke kterým došlo (hlášení na uplynulý měsíc)
budoucí – očekávané , předpokládané informace (prognóza vývoje obratu produktu)
4) příležitostné – jejich potřeba je vyvolána vzniklou situací (krach klienta)
konkrétní – informace o určitém prostředí nebo k určité činnosti, která souvisí s konkrétním projektem (aktivita konkurenční banky ve městě)
5) operační – týkají se běžného provozu, jsou zpravidla přesně specifikované, detailní, používají je nejmenší manageři (výše zásoby hotovosti na pokladnách, objem prodeje určitého produktu)
taktické – používá je hlavně střední management, vycházejí z operačních a týkají se hlavně plánování a sestavování rozpočtů, jsou méně specifikované než operativní
strategické – používají je top manageři při dlouhodobém plánování, týkají se hlavních cílů a záměrů banky, nejsou příliš podrobné, zahrnují velké množství témat
6) kvalitativní – jsou verbální, slovní, mají charakter morální a postojový
kvantitativní – jsou číselné
- rozhodování na základních slovních informací bývá obtížnější a proto se k ním přímo přiřazuje i číselná hodnota
Žádné komentáře:
Okomentovat