2) INFORMAČNÍ POTŘEBY MANAGEMENTU
- management banky shromažďuje velké množství informací
- na tyto informace jsou kladeny tyto nároky:
- přehlednost
- přiměřenost
- spolehlivost
- srovnatelnost
- včasnost a rychlost
- pravdivost
- mezi požadovanými a poskytovanými informacemi je často velký rozdíl, příčiny jsou v procesu shromažďování, nedostatečném definování informačních potřeb, ve složitosti a malé flexibilitě informačních systému a dynamickém prostředí bankovního podnikání
- mohou vznikat také informační šumy
- kvalitu požadovaných informací a jejich složení je možné ovlivnit tím, že při tvorbě informačního systému je provedena analýza informačních potřeb
- spočívá v odpovědi na otázku, jaké informace management potřebuje
- jedná se o složitý problém, protože manažeři se rozcházejí v odpovědích nebo nejsou přesně schopni své požadavky definovat
- čím větší banka, tím rozdílnější potřeby
- informační systém je tvořen bance na míru
- v praxi se ke zlepšení manažerského informačního systému užívá pět základních technik:
- technika vedlejšího produktu
- nulový přístup
- systém klíčových indikátorů
- technika celkového průzkumu
- technika rozhodujících faktorů úspěchu
Žádné komentáře:
Okomentovat