Demografické prostředí
- toto prostředí nám umožňuje rozdělení trhu na menší jednotky a slouží k rozdělení zákazníků do skupin:
- věk
- pohlaví
- příjem
- rodinné poměry
- stupeň vzdělání
- náboženství
- zaměstnání a pozice v něm
- etnický původ
Geografické prostředí:
- toto prostředí nám rozděluje určitý trh na různé zeměpisné jednotky:
- region
- město, venkov
- hustota obyvatelstva
- klima
- terén
- na základě tohoto rozdělení se vedení podniku rozhoduje o tom, v jakém místě
nebo teritoriu bude působit
Soc. a kulturní prostředí:
- toto prostředí je většinou odrazem zákl. společenských změn
- spotřebitele můžeme rozdělit do skupin podle životního stylu, původu nebo osobních vlastností
- pomocí těchto charakteristik lze účastníky jedné demografické skupiny rozdělit na menší podskupiny:
- soc. třída
- osobnost kupujícího
- živ. styl
- motivace
Žádné komentáře:
Okomentovat