Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

MIKROPROSTŘEDÍ

MIKROPROSTŘEDÍ
- Faktory, které ovlivňují možnost podniku uspokojovat potřeby svých zákazníků (podnik, zákazníci, dodavatelé, konkurence…)

PODNIK - živý a stále se vyvíjející organismus
- nutná spolupráce marketing. útvaru, podniku s ostatními útvary

ZÁKAZNÍCI A, Koneční spotřebitelé (domácnosti, organizace)
B, Obchodní a zprostředkovatelské organizace

- ke každé skupině musí podnik přistupovat jinak, individuálně

DODAVATELÉ - ovlivňují možnost podniku získat zdroje potřebné k plnění podnikových funkcí

KONKURENCE - pod tlakem konkurence usilují podniky :
A, o snížení nákladů
B, o zdokonalení výrobků
C, o zvýšení obratu

ANALÝZA SWOT
- swot analýza nám umožňuje posoudit současné postavení firmy a identifikovat případné příležitosti a hrozby

Silné stránky (Strengths)
- zjišťujeme, které složky mark. mixu mají vyšší úroveň než konkurence a jak může naše firma tyto přednosti využít jako konkurenční výhodu

Slabé stránky (Weaknesses)
- zjišťujeme, které složky mark. mixu mají horší úroveň než u konkurence, hodnotíme zda jsou ceny příliš vysoké a snažíme se tyto nedostatky odstranit

Příležitosti (Opportunities)
- očekáváme, že dojde k prudkému růstu stávajících trhů nebo vzniku trhů nových
- mark. pracovníci by měli včas předvídat vznik nových trhů a za pomocí silných stránek firmy stanovit novou mark. strategii

Hrozby (Threats)
- předpokládáme, že na trh vstoupí nová konkurenční firma, v nejbližší době dojde k poklesu poptávky, na trhu se objeví zcela nové výrobky

Žádné komentáře:

Okomentovat