Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

8) INFORMACE JAKO ZÁKLAD BANKOVNÍHO MARKETINGU

8) INFORMACE JAKO ZÁKLAD BANKOVNÍHO MARKETINGU

Banka může úspěšně obstát v konkurenci na trhu jen tehdy, provádí-li správná rozhodnutí v obchodní politice. K tomu potřebuje odpovídající informace, které získává marketingovým výzkumem.

Marketingový výzkum je:
- analýza trhu, tj. získávání informací os távajících i potenciálních zákaznících a o jejich potřebách
- analýza marketingových nástrojů
- analýza konkurence
- analýza hospodářské situace a jejího vývoje
Na základě zjištěných informací si banka stanoví svou strategii.

9) SBĚR A ANALÝZA INFORMACÍ

Sběr informací zahrnuje:
a) zjištění a sběr primárních informací, interních a externích
b) zjištění a sběr sekundárních informací, interních a externích

Primární informace = jsou výsledkem marketingového výzkumu, nejsou použitelné, váží se pouze k jednomu problému, nemohou se tedy stát sekundárními. Zdrojem primárních informací externího charakteru jsou domácnosti, jednotlivci, jiné firmy.

Sekundární informace externího charakteru jsou nařízení vlády, ročenky. Sekundární informace interního charakteru vydávají vnitropodnikové útvary.

Sběr informací se provádí:
• Pozorováním, kdy se vychází z běžné každodenní činnosti každého člověka, pozorování slouží ke zjištění informací evidenčního typu.
• Dotazováním, tj. osobně, písemně, telefonicky, elektronicky
• Experimenty, provádí se v laboratoři, v terénu.

Sběr informací je
• Sběr aktivní, tj. informace získané od prodavačů, tj. aktivní informace
• Sběr pasivní, tj. informace získané prostřednictvím hromadné sdělovací techniky, masmédia (inzeráty), tj. informace pasivní.

Žádné komentáře:

Okomentovat