2, OSOBNÍ PRODEJ
- mívá mnoho podob (jednání mezi výrobou a obchodem, obchodní zástupce - dealer, prodej v maloobchodě)
- hl. úkoly: - Získání informací
- Příprava a plánování prodeje (informace o zákazníkovi, příprava prodejní argumentace)
- Kontakt se zákazníky
- Uzavření obchodního jednání, nákupu
- Péče o zákazníky po nákupu
3, PODPORA PRODEJE
= souhrn různých nástrojů, které stimulují uskutečnění nákupu
= jde o nabídky různých výhod a zvláštních hodnot výrobků či služeb
= je zaměřena na zákazníky i na prodejní mezičlánky
= dosahuje se rychlé reakce s krátkodobým účinkem
HL. PROSTŘEDKY:
- soutěže, hry, loterie
- akce na místě prodeje
- výstavby a předvádění na místě prodeje
- veletrhy a obchodní výstavy
- zábavné akce
- vzorky, prémie a dary
- kupóny, rabaty, úvěry s nízkými úroky
4, PRÁCE S VEŘEJNOSTÍ
= vytvoření příznivého klimatu, získání sympatií a podpory veřejnosti a institucí, které mohou ovlivnit dosažení marketingového záměru
HL. PROSTŘEDKY:
1. Prostředky individuálního působení - např. charitativní dary
2. Prostředky skupinového působení - např. publikace, semináře
3. Prostředky PRESS RELATIONS - např. tiskové konference, články v tisku
4. Lobbying (prosazování zájmů prostřednictvím vlivných jednotlivců nebo skupin - např. poslanců)
Ostatní marketing. komunikace (direkt marketing)
Žádné komentáře:
Okomentovat