Typy marketingu
- vycházejí z vývoje poptávky
1. Konverzní - není poptávka, zákazník neví o novém výrobku, je snaha ho co nejrychleji
informovat a vyvolat poptávku
2. Stimulující - poptávka je pouze někde, výrobek je třeba vyvézt i do jiných teritorií
a vyvolat poptávku
3. Rozvojový - zákazník chce uspokojit poptávku, ale zatím neexistuje vhodný výrobek,
je třeba jej urychleně vyvinout, vyrobit a uvést na trh
4.Remarketing - snahou je prodloužit fungování křivky, charakterizující životní cyklus
výrobku a udržet poptávku delší dobu
5. Udržovací - poptávka je úplná, přesto je nutné se na trhu připomínat
6. Synchromarketing - poptávka je klesavá je nutno ji přizpůsobit nabídku (rekreační
oblast)
7. Demarketing - poptávka je nadměrná, pro udržení GOODWILLU firmy a její
spolehlivosti je nutné poptávku krotit, rychle nastupuje konkurence
8. Protipůsobící - respektuje požadavky státu a společnosti (nápis na cigaretách)
Žádné komentáře:
Okomentovat