Cíle marketingu = dlouhodobý odbyt výrobků a služeb
Činnosti zajišťující cíle podniku:
- hledání trhu
- určování trhu
- utváření trhu (obch. domy, prodejny) - reklama, stanovení ceny
- udržování trhu - doplňkové zboží, sledování konkurence
Druhy marketingu:
A, Výrobně orientovaný - středem zájmu je výroba. Snaha o levnější a produktivnější
výrobky.
B, Orientovaný na prodej - přesvědčit zákazníka, aby si koupil právě naše zboží.
V tomto případě má podnik k dispozici specializované prodejce.
K poznání potřeb zákazníků slouží průzkum trhu, musí zjistit:
- které výrobky a služby zákazník chce a požaduje
- které druhy tvarů, balení, cena a způsob prodeje preferuje
- druh reklamy, styk s veřejností a publicita, která nejvíc přesvědčí
K lepšímu poznání zákazníka slouží vědy psychologie a sociologie. V chování
jednotlivce jsou rozhodující motivy rozumové nebo emotivní.
Žádné komentáře:
Okomentovat