Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Technika vedlejšího produktu

• technika vedlejšího produktu
- je nejužívanější technikou většiny bank
- chápe zajišťování informací pro management jako vedlejší produkt informací pro banku jako celek
- primární pozornost je věnována administrativním údajům transakcí, výsledné údaje jsou zaměřeny faktograficky

• nulový přístup
- prostředí banky je příliš dynamické a nelze proto dopředu určit, které informace budou třeba
- jde o přistup – laissez faire – v řízení, nedůvěra v faktografické informaci, počítače apod.
- je v něm jisté racionální jádro – musí však jít o kompromis

• systém klíčových indikátorů
- tato metoda se zaměřuje na výběr několika klíčových okruhů (indikátorů), které nejvěrněji zobrazují stav banky a informace z těchto oblastí se ukládají v paměti počítače, kde jsou v případě potřeby k dispozici
- tímto způsobem je možno získávat pouze interní informace, a proto by tuto techniku měl manažér využívat jako doplňující, která mu např. umožňuje stanovit stav jednotlivých poboček – přesně, stručně a výstižně, ale nemělo by jít o jediný zdroj informací

• technika celkového průzkumu
- na základě průzkumu potřeb manažérů různých úrovní lze stanovit potřeby rozsah a kvalitu informací, která se porovná se stávajícím stavem a chybějící informace se roztřídí podle priorit
- tato metoda je však natolik obsáhlá, nákladná a časově náročná, že v praxe přináší problémy

Žádné komentáře:

Okomentovat