OBAL
Obalem výrobku je samotný fyzický obal a jeho etiketa, chrání výrobek při dopravě, skladování, prodeji (např. lahve, plastické sáčky, plechovky, kartonové krabice,…)
Obal má komunikativní funkci, tj. poskytuje informace o výrobku, jeho složení a vlastnostech, při rozhodování firmy o obalu musí brát v úvahu životní prostředí.
SLUŽBY
Komplexní výrobek zahrnuje některé rozšiřující efekty, kterými jsou služby. Poskytování služeb umožňuje pracovníkům podniku být v lepším styku s kupujícími a získávat tím řadu cenných informací o nich.
Druhy služeb jsou různé,, např. záruky u prodejců automobilů, záruka vrácení peněz, zejména u dražších výrobků, dodávka zboží až do domu, jeho montáž, úsek služeb zákazníkům u velkých obchodních firem (přání a stížnosti zákazníkům, obchodní úvěr, leasing, záruční opravy, ……..)
Žádné komentáře:
Okomentovat