Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

MARKETINGOVÝ PRŮZKUM TRHU

MARKETINGOVÝ PRŮZKUM TRHU

PRŮZKUM TRHU
= sběr údajů a informací o způsobu života, spotřeby, postojích a motivacích spotřebitelů
- za účelem vhodné propagace pro každou cílovou skupinu

Vlastnosti mark. průzkumu  informace získané z průzkumu musí být:
a, Dostupné (dosažitelné pro okamžitou potřebu)
b, Aktuální (musí odpovídat správnému časovému období)
c, Úplné (musí být úplné a v dostatečném množství-úplný vzorek respondentů)
d, Efektivní (náklady na získání informací nesmí přesáhnout hodnotu, kterou pro podnik mají)

Mark. informace získáváme ze 2 zdrojů:
a, Primární data (prvotně získaná; většinou vlastní výzkum)
b, Sekundární data (= data získá pro jiný účel, nejčastěji různé statistiky a obecné výzkumy)

Způsoby výběru vzorku respondentů:
- vzorek musí reprezentovat složení respondentů v určité skupině
- velikost vzorku (v podmínkách ČR) min. 500 respondentů  čím více respondentů, tím vyšší náklady, ale i přesnost
a, Vzorek s částečně ovlivněným výběrem
- ovlivněn mým přáním
- levný, ale málo reprezentativní způsob
- záměrné vzorky (např. určitá profese)
- skupinové vzorky (např. pohlaví, věk…)

b, Vzorek s neovlivněným výběrem
- široký výběr získaných informací
- užívá se pro velké reprezentativní výzkumy
- časově a finančně náročný
- není možnost ovlivňovat výsledky (spekulovat)
1, Vzorky s jednoduchým náhodným výběrem
2, Systematické vzorky (pomocí náhodného výběru se stanový vzorek respondentů)
3, Dělené vzorky (náhodný výběr respondentů z velkých skupin podle věku)
4, Územní vzorky (náhodný výběr resp. podle území)

Žádné komentáře:

Okomentovat