Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

MARKETING VE SLUŽBÁCH

MARKETING VE SLUŽBÁCH

SLUŽBA
= činnost, kdy jedna strana nabízí druhé, je nehmatatelná a neplyne z ní žádné vlastnictví.
- služba může, ale nemusí být spojena s fyzickou výrobou
- v zahraničí pracuje ve službách přibližně 70% obyvatelstva u nás pouze 40%

ROZDĚLENÍ SEKTORŮ NÁR. HOSPODÁŘSTVÍ:
1, Primární sektor (těžba)
2, Sekundární sektor (zpracovatelský průmysl)
3, Terciální sektor (služby)
4, Kvarciální sektor (školství, zdravotnictví, armáda)

KATEGORIE SLUŽEB
a, - hmatatelné zboží (víčka na auta)
- hmatatelný výrobek spojený se službou (PC)
- služba spojená s doprovodnými výrobky (např. v letadle-oběd)
- pouze služba (hlídání dětí)
b, podle nutnosti fyzické přítomnosti zákazníka
c, - služba závislá na zařízení (automatizované-myčka, řízeno nekvalifikovanou
obsluhou-taxislužba, a řízeno kvalifikovanou osobou-aerolinie)
- služba závislá na lidech (nekvalifikovaná práce - sekání trávy, kvalifikovaná práce - pilot, profesionální práce - účetní, finanční služby - vzdělávají na celý život

ZÁKLADNÍ VLASTNOSTI SLUŽEB
1, Nehmatatelnost - služby nemají chuť, obal - nelze je před spotřebou vyzkoušet
2, Nedělitelnost - výroba i spotřeba probíhají současně za účasti zákazníka
3, Nestálost - služby nejsou standardní, záleží na tom, kdo je poskytuje
4, Neskladovatelnost - problém mohou způsobovat sezónní výkupy, výkyvy

Žádné komentáře:

Okomentovat