Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

TRH A JEHO ČLENĚNÍ

TRH A JEHO ČLENĚNÍ

TRH = místo, kde se setkává nabídka s poptávkou
- musí vykazovat určité znaky:

1, Jedná se vždy o určitý územně vymezený prostor
KRITÉRIA VYMEZENÍ
= politická (národní hranice-legislativní), různé výrobní a obchodní dohody
= zvyklostní (tradice, náboženství)
TRH ČLENĚNÍ: místní, oblastní, regionální, národní, mezinárodní, světový

2, V tomto prostoru existují 2 hlavní účastníci (subjekty)
- domácnosti
- firmy
- dále zde existují tržní instituce, které změnu podporují a usnadňují
 banky, marketingové agentury, pojišťovny, obchodní organizace, zprostředkovatelny práce, burzy, aukce, realitní kanceláře atd..

TRHY DĚLÍME:
- spotřební
- průmyslové
- obchodní
- státní

Žádné komentáře:

Okomentovat